In Nederland - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Martine Steenhuis - WaarBenJij.nu In Nederland - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Martine Steenhuis - WaarBenJij.nu

In Nederland

Door: - masteenhuis

Blijf op de hoogte en volg Martine

10 Oktober 2014 | Nederland, Hengelo

Beste Allemaal,


Momenteel ben ik een tijd weer in den lande. Vanaf Maart 2013 ben ik weer in het 'platte' land.

Het is een tijd geweest die kostbaar was en waarin ik geleefd heb.
Momenteel ben ik bezig met mijn leven verder op te bouwen hier en uit te kijken naar nieuwe avonturen.

Net als andere mensen ben ik aan het worstelen met dingen, vooral met verschillen van de ene naar de andere cultuur en hoe direct (onbeschoft) tot direct (bevrijdend) wij in Nederland soms kunnen zijn.

En hoe we ons kunnen opwinden over zaken die niet belangrijk zijn en zaken die juist wel belangrijk zijn onder te schuiven. Ik noem dat: Lijden. :-)

Wij denken dat wij rijk zijn, maar wij zijn dat niet. Ik noem ons land niet rijk. Tegelijk heb ik gezien dat wij mogelijkheden hebben van geen idee om andere landen te helpen, sterker te worden dan dat wij zijn.

Voor mij zijn dingen van zo'n normale waarde, terwijl anderen daar niet eens bij kunnen. Wij zijn bevoorrecht, maar als je alleen in dit land bent geweest en dan denkt te begrijpen hoe, sla je de plank mis (wat mij betreft).

Dit heeft met geestelijk geld te maken, via Jezus.

We kunnen bouwen, maar we moeten eerst weten hoe, waar wat en waarom. En we lopen oorlogje te spelen in de kerk, wat mooi is, hoor, maar er lopen mensen tussen te vechten die voor iets anders geroepen zijn.

(Serieus, ik grinnik, maar ik denk dat sommige mensen geroepen zijn om een potje te vechten in de kerk. Ook, geen idee wat daaruit kan komen.)

Ik ben serieus hard op mijn bek gegaan aan het einde van mijn verblijf.
Het was mooi, het was prachtig, het was kunst.

Ik hoop dat ik weer opnieuw een keer de lucht ingeschoten mag worden.
Ik wil heel HEEL erg bedanken de mensen die voor mij hebben gebeden.

En, please, PLEASE, zorg dat je nog toegewijder wordt in gebed voor vreemdelingen in het buitenland. :-)


Groet,

Martine

Ps.: Als het regent in de bergen - OMF (interessant en aanmoedigend boekje over een zendeling in China die een moeder had met een groep vrouwen eromheen die voor hem baden. Dus èn moeders die bidden, zij gaf serieus haar zoon weg, heeft ze niet weer gezien (miss nog één keer nadat hij naar het buitenland ging) en hij wist dat de mensen die tot geloof kwam niet tot geloof waren gekomen zonder het serieus irritante aanhoudende gebed van die moeder met 'haar' vrouwen. Irritant gebed is geloof.)

  • 11 Oktober 2014 - 09:48

    Lutske Van Kammen:

    Hallo Martine,

    Het is al weer een hele tijd geleden dat we elkaar gezien, geschreven of gesproken hebben.
    Ik vind het heel bijzonder om je zo weer tegen te komen op je pelgrimstocht. Jou levensstijl, jou zoektocht en jou strijd spreekt mij enorm aan en ik voel me bij jou betrokken.
    Het 'toeval' wil dat ik bij het voorbijgaan van jou reisverslag net bezig ben met het lezen van het laatste hoofdstuk van 'Als het regent in de bergen'. Mijn hart maakt een sprongetje en gaat er sneller van kloppen en ik weet dat dit een teken van God is. Daarom wil ik de draad weer oppakken en voor jou gaan bidden en jou te bemoedigen. Dus voel je vrij om mij regelmatig hieraan te herinneren.
    Wie weet komen we elkaar op cruciale kruispunten van onze levensreis weer persoonlijk tegen. ...

    Ik ben heel benieuwd naar het vervolg van je reis en de nieuwe inzichten die je opdoet. Ik bid voor nieuwe openbaring van God over jou 'strijdpunten'. Ik denk dat jou strijd ook Gods strijd is....

    Liefs, groetjes en zegen van Lutske.

  • 04 November 2014 - 21:29

    Peter Stol:

    Hallo Martine,

    Ik was laatst voor je aan het bidden en dacht hoe zal het nu met Martine zijn?
    en kwam zo op deze site terecht. vindt heel leuk om te lezen!!maar maakt me ook wel nieuwsgierig
    naar het boekje (misschien kan ik het boekje een keer van je lenen?) lijkt me een mooi boek.
    verder las ik dat je op een tractor reed(doe ik ook wel eens) en las ook dat we in Nederland denken rijk te
    zijn ,echt rijk zijn is denk ik Gods wil te vinden en te volgen en te vervullen. misschien komt dat ook omdat ik daar nu mee bezig ben (heb al best veel bijbel teksten er over gevonden)
    en wou jou ook bedanken voor jou gebeden .Ik hoop je een keertje weer te zien in de kerk
    gezellig koffie drinken

    groetjes Peter (van de vroegere focuskring)


  • 04 November 2014 - 21:29

    Peter Stol:

    Hallo Martine,

    Ik was laatst voor je aan het bidden en dacht hoe zal het nu met Martine zijn?
    en kwam zo op deze site terecht. vindt heel leuk om te lezen!!maar maakt me ook wel nieuwsgierig
    naar het boekje (misschien kan ik het boekje een keer van je lenen?) lijkt me een mooi boek.
    verder las ik dat je op een tractor reed(doe ik ook wel eens) en las ook dat we in Nederland denken rijk te
    zijn ,echt rijk zijn is denk ik Gods wil te vinden en te volgen en te vervullen. misschien komt dat ook omdat ik daar nu mee bezig ben (heb al best veel bijbel teksten er over gevonden)
    en wou jou ook bedanken voor jou gebeden .Ik hoop je een keertje weer te zien in de kerk
    gezellig koffie drinken

    groetjes Peter (van de vroegere focuskring)


  • 11 Oktober 2015 - 14:33

    Diet Peet Gastvrouw Rozet:

    Beste mevrouw Steenhuis,

    Op zaterdag 10 oktober is uw portemonnee gevonden op de 4e verdieping in ons gebouw Rozet in Arnhem.

    U kunt de portemonnee elke werkdag vanaf 08.30 tot 20.30 uur en in het weekend tot 17.00 uur ophalen. Er staat dagelijks een gastvrouw- of gastheer in de hal van Rozet die u de portemonnee kan teruggeven.

    Uw portemonnee ligt nu veilig in onze kluis.
    Via de bibliotheekkaart probeer ik u nog telefonisch te bereiken.

    Met vriendelijke groet,

    Diet Peet
    Gastvrouw Rozet

    telf. Infopunt 026 35 43 174

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Nadat ik mijn opleiding GPW heb afgerond wil ik een half jaar richting Taizé gaan. Ik hoop op een stuk rust, tijd met God, mooie gesprekken, inzicht te krijgen, werken, werken, werken en gewoon een goede tijd te hebben.

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 1193
Totaal aantal bezoekers 7755

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 12 Maart 2013

Zes maanden naar Taizé

Landen bezocht: