Aangekomen - Reisverslag uit Taizé, Frankrijk van Martine Steenhuis - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Taizé, Frankrijk van Martine Steenhuis - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Blijf op de hoogte en volg Martine

10 September 2012 | Frankrijk, Taizé

Hallo allemaal,

Na reizen met de thalys en de tgv ben ik in taize aangekomen.
Op het treinstation Macon-Loche moest ik de bus nemen, maar die gingen niet meer, dus was een taxi de optie.
Op het desbetreffende station was ik een beetje aan het rondvragen voor een bus richting taize (gewoon toch proberen) en werd ik aangesproken door een man, welke later een broeder bleek te zijn die opgehaald werd met de auto richting taize, en ik kon meerijden:-), fijn, zulke service.

Ondertussen kon ik hem allemaal interessante vragen stellen, zoals waarom hij ervoor gekozen had om broeder te worden, hoe lang hij al broeder was, etc.

Gister was het even een paar uur wachten op een vaste logeerplek, maar die heb ik nu gekregen en ben nu de eerste week als gast gewoon hierzo. Het is wennen, genieten en inderdaad interessante gesprekken hebben met mensen die zoekend zijn.

Niet direct zeggen: dit is de waarheid, maar met elkaar praten en lekker een contact opouwen.

Het is gewoon goed. Prima:-). Ook wel worstelen en wennen, maar dikke prima.

Ik ga er weer vandoor. Miss you en love you.

Grtz,
Martine


  • 10 September 2012 - 19:01

    Wietske-Anne:

    Leuk om je blog te ontvangen! Mooi om te horen dat je goed bent aangekomen :-)
    Geniet van het goede daar!

    Groet,
    Wiets

  • 10 September 2012 - 19:19

    Nellie:

    Hai Martine,

    Goed om je verslagje te lezen. Veel zegen gewenst op je verblijf daar. Ga met God!

    Groet van Nellie vd Horst

  • 10 September 2012 - 19:24

    Jacob :

    Hoi Martine

    Leuk dat je er op deze manier bent gekomen het is misschien wel 16 jaar geleden dat Ik er een week bengeweest heel goed om eens mee te maken hoe God andere mensen bij elkaar brengt , wij wensen jou dan ook een gezegende tijd toe , Luister meer naar de stem van Jezus als je aan het mediteren bent en blijf bij het geen je bij ons hebt geleerd
    Hartelijke Groeten
    Jacob en Wanda Engelage

  • 10 September 2012 - 19:34

    Vanja:

    Hey Martine,

    Het avontuur is dus begonnen. Ik ben stiekem best wel een beetje jaloers op je. Heerlijk om voor een best lange periode op zoek te gaan naar God zonder daarbij gestoord te worden door de afleidingen van het alledaagse leven in Nederland. Ik blijf je blog met grote interesse lezen en wens je een hele mooie, inspirerende en verdiepende tijd toe daar in Taize. Wees gezegend toffe zus!

    Groeten, Vanja

  • 10 September 2012 - 19:43

    Sandra:

    Hey Martine

    Naar Taize! Gaaf hoor, weet dat je wel graag een keer wilde. Hoe lang ga je? We wensen je een hele gezegende tijd daar en vette ontmoetingen met God!

    Veel liefs, Johan, Sandra en Sarah

  • 10 September 2012 - 20:25

    Coba:

    Dag lieve Martine
    Verbazend, daar zit je al in Frankrijk. En wat een begin, direct al een broeder ontmoeten. Wat zorgt onze Hemelse Vader liefdevol voor Zijn kinderen.
    Een fijne tijd daar Martine, en fijn dat ik je op deze manier een beetje kan volgen.
    Liefs
    Coba

  • 10 September 2012 - 20:46

    Lydia:

    Heeeeeeeeeeeeeeel veel plezier Tienie!! :D

    Liefs Lydia

  • 10 September 2012 - 21:07

    Jelle:

    Hee, wat een mooie actie. Ik was er niet van op de hoogte. Gaaf hoor! Geniet! En leer! En groei!
    'soit beni'--Jelle

  • 10 September 2012 - 22:13

    Johan:

    HEY ZUS, WAT LEUK DATJE BENT AANGEKOMEN.

    Is het er al druk?
    Veel mensen jeugd?
    Veel plezier en laat maar weten via hier wat je doet :)

    Groetn, Johan

  • 10 September 2012 - 22:35

    Robbert:

    Hey.... cool dat je er bent! veel plezier, we gaan je missen!
    plaats in de toekomst nog eens wat op de 25plus pagina...
    Greetz......

  • 10 September 2012 - 22:59

    Tjerkmans:

    Nice Martine! geniet...

  • 11 September 2012 - 10:48

    Lisan:

    Hey,

    leuk bericht
    enjoy!!

    x

  • 11 September 2012 - 12:05

    Nynke Ilse:

    Hey Martine,
    Ik dacht dat je de 12e pas heen ging en zou je nog bellen, maar je bent er dus al. Mooi dat je veilig en wel bent aangekomen. Hoe is het om daar weer te zijn? Mooi dat je de broeder tegen kwam en met hem kon meerijden. Nou heel veel plezier en zegen toegewenst. Ik hoop dat je een mooie en leerzame tijd mag hebben.
    Liefs Nynke Ilse

  • 14 September 2012 - 11:32

    Andrea En Klaas Olthoff:

    Hoi Martine,

    Leuk om van je dit reisverslag te ontvangen. Weten we tenminste hoe het met je gaat in het Franse land.
    Veel plezier en succes verder.
    Groet,
    Klaas en Andrea Olthoff

  • 17 September 2012 - 20:13

    Pieter:

    Ey Martine!!

    Lekker bezig, gaaf! ik ben zooo jaloers op je!

    misschien dat ik ff kom buurten binnenkort...

    groetjes!!

    Pieter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Nadat ik mijn opleiding GPW heb afgerond wil ik een half jaar richting Taizé gaan. Ik hoop op een stuk rust, tijd met God, mooie gesprekken, inzicht te krijgen, werken, werken, werken en gewoon een goede tijd te hebben.

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 683
Totaal aantal bezoekers 7760

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 12 Maart 2013

Zes maanden naar Taizé

Landen bezocht: