Zes maanden naar Taizé - Reisverslagen van Martine Steenhuis - WaarBenJij.nu Zes maanden naar Taizé - Reisverslagen van Martine Steenhuis - WaarBenJij.nu

Zes maanden naar Taizé

Ik wil een half jaar richting Taizé gaan voor een retraite. Tijdens deze tijd leef ik met de gemeenschap mee in alle vormen.

Ik ben werkzaam met ongeveer 40 andere jongeren die daar permanent zijn. Wanneer je daar bent, leeft en woont ben je daar om je geestelijke zoektocht met God te verdiepen. Het gaat om de ervaring die je in je hart opdoet of ondergaat.

Ik zal met de andere 'permanents' gasten ontvangen, schoonmaakteams leiden, koken, kidnerwerk doen, schoonmaken, etc.

Twee keer eerder ben ik een week als gast geweest en ik voelde me er erg thuis. Jongeren uit verschillende culturen, basic life, sober eten en leven bracht me weer een stukje terug tot mezelf en tot God. Hier wil ik meer van proeven :) en voor mij kan ik geen mooiere tijd bedenken dan net na mijn studie.

Ik hoop op bijzondere ontmoetingen en russsttt:). Ook hoop ik een stuk richting in mijn eigen leven te ontvangen. Ik zal met de verslagen die ik schrijf ook gebedspunten meesturen. De mensen die daar rondlopen zijn vaak zoekend en hebben soms een heel verleden achter zich. Ik hoop ook een stukje licht van Jezus te mogen zijn daarzo.

Liefs!
Martine

Recente Reisverslagen:

18 Mei 2016

Blog

10 Oktober 2014

In Nederland

20 Oktober 2012

Naar de stilte

19 September 2012

Begin van het werk...

10 September 2012

Aangekomen
Martine

Nadat ik mijn opleiding GPW heb afgerond wil ik een half jaar richting Taizé gaan. Ik hoop op een stuk rust, tijd met God, mooie gesprekken, inzicht te krijgen, werken, werken, werken en gewoon een goede tijd te hebben.

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 7762

Voorgaande reizen:

12 September 2012 - 12 Maart 2013

Zes maanden naar Taizé

Landen bezocht: